Rabu, 15 Mei 2013

GUA ASHABUL KAHFI


GUA HASBUL KHAFI JORDAN - setelah hampir 2 jam dalam perjalanan maka sampailah kami ke Gua Hasbul Khafi  - merupakan suatu kisah benar mengenai beberapa orang pemuda yang tertidur di dalam sebuah gua, dan cuma bangun 309 tahun kemudian.  Pemuda-pemuda beriman ini hidup pada masa Raja Diqyanus di Rom, beberapa ratus tahun sebelum diutusnya Nabi Isa a.s. Mereka hidup di tengah masyarakat penyembah berhala dengan seorang raja yang zalim. Demi menjaga iman, mereka melarikan diri dari kota, dikejar oleh tentera raja untuk dibunuh.  Kami diberikan penerangan tentang cerita dan dibenarkan masuk ke dalam melihat gua tersebut untuk merasa suasananya.
Di pintu masuk gua


Adakah ini tujuh orang pemuda tersebut ?

Bunga ros mekar di tepi gua

Anak Jordan

Tiada ulasan: